Lars Wallentin: Packaging design
PŘEDNÁŠKOVÝ VEČER PROBĚHL 29. KVĚTNA 2015 V KINĚ AERO
BUDOUCNOST OBALOVÉHO A GRAFICKÉHO DESIGNU
Poslední květnový pátek jsme se v sále Kina Aero zabývali budoucností obalového a grafického designu. U příležitosti slavnostního vyhlášení vítězů 20. ročníku mezinárodní soutěže v obalovém designu Young Package jsme uspořádali přednáškové odpoledne a dívali se na tyto úzce související disciplíny ze všech stran.
Obal není jen konstrukce z papíru, ale i grafický design. Petr Babák je synonymem nápaditých a experimentálních projektů, se kterými slaví úspěchy i u komerčních zadavatelů. Jak taková spolupráce vypadá úspěšný český grafický designér současnosti přestavil hned v úvodu přednáškové série.
Úspěšný český obalový designér se podělil o své know-how a zkušenosti se zakázkami i pro ty nejnáročnější zákazníky. Autor řešení v oblasti obalů pro firmy jako je Bohemia Machine, Lasvit nebo papírnictví Papelote představil obal nejen jako estetickou hodnotu, ale přiblížil i materiálové a technické aspekty této disciplíny.
Česká rodinná firma specializující se na vývoj značek a obalový design pro středoevropský komerční trh, představila posluchačům proces vzniku obalů ve spolupráci s klientem. Zástupci největšího dodavatele řešení v oblasti obalů ve střední Evropě, spolumajitel Jiří Fiala a obchodní ředitel Martin Vlk, přiblížili specifika práce pro komerční zadavatele.
Zlatým hřebem série přednášek byl proslulý obalový designér pocházející ze Švédska, kde získal vzdělání na the Graphic Institute ve Stockholmu, aby se v roce 1964 přemístil do Švýcarska, odkud již více než 40 let rozvíjí kreativních řešení v oblasti obalů pro značky jako je Nestlé, Nescafé, Maggi, Buitoni, Nesquik nebo KitKat. Do Prahy přijel představit svoji vizi obalu jako prostředku komunikace z pozice grafického designéra a experta v oblasti obalů, přičemž nešetřil konkrétními příklady, na kterých demonstroval dobré i špatné obaly.
FOTOREPORT