Digitální design
PŘEDNÁŠKA SE KONALA 12.10.2015 V PARALELNÍ POLIS
DESIGN ZÁŽITKŮ
Zážitková ekonomika je na svém vzestupu. Často se s ní setkáváme prostřednictvím „brand experience“, neboli zážitků, které jsou k nám doručovány jako součást produktů či služeb, a ty se brzy stanou běžně dostupnou komoditou. Není novinkou, že stroje jsou spolu schopné komunikovat. Dokonce i pro velké hráče na trhu, kteří neustále vyvíjejí a potřebují nové inovace, je náročné dostatečně rychle reagovat na technologické změny a novinky a implementovat je do vlastní firemní kultury.
DESIGNÉŘI BUDOUCNOSTI?
A tak se musíme ptát: Jak v dnešní době vytvářet přidanou hodnotu tak, aby se zlepšily životy lidí okolo nás? Jak se na základě toho mění role designéra? Má se orientovat na zákazníka nebo se stát ‚skupinovým terapeutem‘? Jakým směrem se bude do budoucna ubírat profese designéra?
ANDREAS WEGNER
Andreas Wegner je živým příkladem digitální transformace. Vyzkoušel řadu designových odvětví – z role grafického designéra specializovaného na tiskovou grafiku přes animaci, motion grafiku a mobilní design se postupně přeorientoval na experience design. Jako vedoucí designu v Iconmobile, jež se zaměřuje na inovační a designové poradenství v Berlíně, pracoval na řadě projektů pro mezinárodní klienty od Orange, Bosch, Mercedes, Samsung po OSN. Andreas o designu přednáší na konferencích i na školách, je členem poroty Lovie Awards a přirozeně tráví na internetu příliš mnoho času.
SAVE THE ROBOTS
V Praze vystoupil s přednáškou s názvem „Save the robots: How experience design adds value for humanoids and corporoids *bzzzzzz*„, která byla součástí akce UX Monday.
VÝSTAVA DIGITÁLNÍ DESIGN: POHLED ZA PIXELY
Přednášku doprovodila výstava, která představuje, co se děje ve světě za pixely – kdo jsou digitální designéři, v čem spočívá jejich práce, příběh vzniku digitálních produktů a jak tento obor přináší do světa byznysu konkurenční výhodu. K vidění je v GALERII CZECHDESIGN od 18. září do 30. října 2015.
FOTOREPORT (autor forografií: Jan Hromádko)